4/11/2006

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ) حکم وحشیانه اعدام زندانی سیاسی ولی الله فیض مهدوی را محکوم می‌کند و خواهان فشار بین‌المللی بر دولت ایران برای لغو احکام اعدام در ایران و آزادی همه زندانیان سیاسی می‌باشد.

طبق گزارش منابع مستقل خبری حکم اعدام ولی الله فیض مهدوی زندانی سیاسی 28 ساله به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران به خود وی ابلاغ گشته واجرای حکم اعدام او برای شانزدهم اردیبهشت ماه 1385 برنامه ریزی شده است. در هجدهم بهمن ماه سال گذشته نیز زندانی سیاسی دیگری بنام حجت زمانی 31 ساله در زندان گوهردشت کرج (رجایی شهر) به همین اتهام اعدام شد و هنوز جسد او به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

بنا به گزارشات موثقی که بستگان زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج (رجایی شهر) در اختیار خبرگزاریها قرار داده‌اند این زندانیان ازماه‌ها قبل تهدید شده بودند که درصورت ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت یک بیک اعدام خواهند شد.برخی زندانیان سیاسی دیگر در معرض خطر اعدام عبارتند از: سعید ماسوری- - غلامحسین کلبی، خالد هردانی، فرهنگ پورمنصور، شهرام پورمنصور و علیرضا کرمی خیرآبادی.

کانون وبلاگ نویسان ایران (پن لاگ) طبق منشور و اساسنامه خود حق آزادی بیان را برای همه انسان‌ها به رسمیت می‌شناسد و لذا هرگونه مجازات، بویژه مجازات غیرانسانی اعدام برعلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی را محکوم می‌کند.کانون وبلاگ نویسان ایران(پن لاگ) از همه مقامات بین‌المللی می‌خواهد که مصرانه خواستار لغو حکم اعدام ولی الله فیض مهدوی و آزادی همه زندانیان سیاسی در ایران شوند و در این راستا هر گونه رابطه با دولت جمهوری اسلامی ایران را مشروط به رعایت حقوق اولیه انسانی در ایران و بالاخص لغو مجازات اعدام و آزادی همه زندانیان سیاسی و وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران زندانی نمایند.

از دولت ایران که طی بیست و هفت سال گذشته بدیهی ترین حقوق انسانی را نقض کرده است اعدام وحشیانه زندانیان سیاسی عملی بعید نیست. آنچه عجیب به نظر می‌رسد بی عملی و بی تفاوتی کشورهایی است که ظاهرا" خود را مدافع حقوق بشر می‌نامند اما در عمل در برابر معاملات کلان اقتصادی چشم بر نقض وحشیانه و مستمر حقوق بشر در ایران می‌بندند.

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ) از همه وبلاگ نویسان نیز درخواست می‌کند که با انعکاس اخبار مربوط به زندانیان سیاسی در وبلاگ‌های خود و با تماس با سازمانهای حقوق بشر و قانونگذاران کشورهای محل اقامت خود برای آزادی زندانیان سیاسی ایران، لغو حکم اعدام و نجات جان زندانیان سیاسی محکوم به اعدام و به طور مشخص ولی الله فیض مهدوی تلاش کنند

.کانون وبلاگ نویسان ایران( پن‌لاگ