9/02/2004

لطفا نظر خود را در مورد اصل پنجم منشور بيان کنید:

۵. كانون رشد هنری، ادبی و فنی وب‌لاگ‌ها را از اهداف خود می‌داند و تمام مساعی خود را برای اعتلای وب‌لاگ‌نويسی ايرانيان به کار می‌بندد.

13بیان و اندیشه:

Blogger شبح گفت:

دوستان عزيز!
قبل از هر بحثی توجه‌ی شما را به اين نکته جالب می‌کنم که واژه‌های "رشد" و "اعتلا" جنبه‌ی سلبی ندارد. به عبارت ديگر کانون مساعی خود را برای جلوگيری از مثلا "ابتذال" و "نزول" وب‌لاگ‌ها به کار نمی‌بنند. اگر اين اصل با جنبه‌ی سلبی تهيه شده بود شکلی واپس‌گرا داشت. زيرا اصول سلبی هم‌واره موانعی برای رشد واقعی هستند.

10:45 AM  
Blogger آرمین گيله مرد گفت:

سلام ...
هستم!

3:50 PM  
Blogger دخو گفت:

بهتر است این مورد را تجزیه کنیم.ببینید!در بحث فنی، رشد و اعتلا میتواند تعریفی داشته باشد که همگان نیز آن را قبول نمایند فارغ از اینکه چه مرامی داشته باشند.حتا اگر وبلاگ نویسانی باشند که از حاکمان یا وابستگان به آنها باشند.رشد ادبی نیز به همین صورت البته با کمی اغماض ، یعنی با توجه به هجمه ای که در امر وبلاگنویسی ناخودآگاه به زبان فارسی صورت میگیرد چه از لحاظ لغوی و چه به دلیل رشد نوعی از ابتذال در نوشتار فارسی ، کانون وبلاگنویسان میتواند در جهت رشد وبلاگنویسی در این خصوص قدمی بردارد و این البته کاملا جنبه ارشادی خواهد داشت. اما فعالیت کانون در جهت رشد هنری وبلاگنویسی از نظر من هم مبهم است و هم نالازم.
م.ویس آبادی.

4:26 PM  
Blogger شبح گفت:

ويس‌ابادي عزيز!
رشد هنری هم از جنبه‌ی فني معنا دارد هم از نظر زيباشناسي. آموزش اين که چطور مي‌توانم قالب‌هاي بهتري طراحي کرد يا مثلا از عکس و موسيقي استفاده کرد و مواردي اين‌چنيني از جنبه‌ي زيباشناسي مانند بحث ادبي است.

9:09 PM  
Blogger شبح گفت:

فرهنگ عزيز!
با آوردن "در ايران" دچار اين مشکل مي‌شويم که تکليف اکثر دوستاني که خارج از ايران وب‌لاگ می‌نويسند را نمی‌توانيم مشخص کنيم.
فکر می‌کنم اصولا قيد ايران را می‌شود حذف کرد. اعتلاي وب‌لاگ‌نويسی البته قيد ايرانيان آن مشکلي که تو گفتي را دارد اما قابل اغماض است و بيشتر به بحث زباني و شکلي برمی‌گردد تا محتوايي.

12:22 AM  
Anonymous Anonymous گفت:

های
موافقم.
بای
سیامک
http://khakeiran.blogspot.com

3:40 AM  
Blogger Jay گفت:

موافقم

در جواب دوستی که نگران ايرانيان مقيم خارج از کشور بود .
. دوست عزيز فکر کنم اکثر کسانی که به زبان فارسی وبلاک می نويشند حتما خودشون رو ايرونی می دونند !
بنظر من مرز جغرافيائی که برای وبلاگ ها تعيين نشده ..پس مشکلی نيست .

2:44 PM  
Blogger ava گفت:

با اين اصل هم كاملا موافقم:)

11:18 PM  
Blogger دخو گفت:

با حذف کلمه ایرانیان مخالفم .ما ایرانیان وبلاگ نویس حال در هر کجای جهان که هستیم این کانون را تشکیل داده ایم. نه وبلاگ نویسان جهان به طور کلی.کانون نویسندگان هم کانون نویسندگان ایران است .

11:36 PM  
Blogger شبح گفت:

ويس‌آبادی عزيز!
حذف کلمه‌ی ايرانيان برای رفع ابهامی که دوستمان فرهنگ به آن اشاره کرده بود صورت می‌گيرد. وگرنه نام کانون که کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران است و بحثي در مورد آن است.
اين صرفا بحث لغوی است وگرنه من نديدم کسي با محتواي آن مخالف باشد.

2:00 AM  
Anonymous Anonymous گفت:

هاله:

به نظر منم درج 'ایرانیان' یا 'در ایران' هر دو اضافه است. همونطور که شبح گفت در عنوان کانون مشخص شده که این کانون
وبلاگ نویسیان ایران است و جای ابهام نگذاشته. البته اگر قرار باشه چیزی بگذاریم بنده با 'در ایران' صد در صد مخالفم چه کسانی مثل خودم رو اونوقت در بر نمیگیره. ممنون. هاله وبلاگ سرزمین آفتاب

http://mithras.org

10:58 AM  
Blogger شبح گفت:

هاله جان!
وقتي ما در راه اعتلاي وب‌لاگ ايرانيان می‌کوشيم در واقع داريم وب‌لاگنويسي جهان را اعتلا می‌بخشيم. ما جزيي از جهان هستيم و حداقل در دنيای وب‌لاگ‌ها جزء مهمي هم هستيم.
پس فکر می‌کنم با اجازه دوستان در متني که براي راي‌گيری مي‌گذاريم اين قيد را حذف ‌کنيم. بهتر باشد!
هر کی مخالفه سر کارش با سرزمين آفتاب ه!

7:27 PM  
Blogger زيتون گفت:

من هم دوست دارم کانون وبلاگ نویسان بتونه این کار رو بکنه ولی آیا می شه؟ اجرای این بند به چه شکله؟ دعوا و افشای وبلاگ های مبتذل؟ یا انتقاد از اشتباهات بلاگرها یا.... کسی گوش می ده..ضامن اجراییش چیه؟

11:37 PM  

Post a Comment

<< خانه