8/09/2008

کانون وبلاگ نویسان ایران (پن لاگ) اعدام وحشیانه وبلاگ نویس بلوچ آقای یعقوب مهرنهاد را به شدت محکوم می‌کند

خبر کوتاه بود. صبح روز دوشنبه چهاردهم مرداد ماه 1387 آقای یعقوب مهرنهاد نویسنده وبلاگ مهرنهاد و دبیر انجمن جوانان صدای عدالت در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد. آقای مهرنهاد در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد، اما پس از برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ در اردیبهشت ماه سال گذشته دستگیر شد. خانواده او پس از ماه‌ها موفق به دیدار او شدند واز آثار شکنجه جسمی و روحی خبر دادند. در بهمن ماه امسال پس از یک دادگاه غیر علنی و مبهم حکم اعدام او صادر شد. پس از اعتراضات بین المللی ابراهیم , برادر 16 ساله آقای مهرنهاد نیز دستگیر شد که هم اکنون در زندان زاهدان به سر می‌برد.

جرم آقای مهرنهاد نوشتن در باره مشکلات مردم بلوچ و بخصوص جوانان، انتقاد از مدیریت مسئولان و ارائه تصویری روشن از سختی‌های مردم در بلوچستان بود. انتقاد از مسئولین باعث شد که به او اتهام واهی ارتباط با گروه‌های محارب وارد شود و پس از شکنجه‌های فراوان عاقبت به دار آویخته شود. آقای مهرنهاد 28 ساله و صاحب سه فرزند بود.

کانون وبلاگ نویسان اعدام وحشیانه وبلاگ نویس بلوچ آقای یعقوب مهرنهاد را به شدت محکوم می‌کند و به خانواده مهرنهاد و بازماندگان او مراتب تسلیت خود را ابراز می‌دارد. کانون وبلاگ نویسان ایران توجه جهانیان را به بدعت بیرحمانه اعدام وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران در ایران جلب می‌کند.

هم اکنون جان شش روزنامه نگار, معلم و فعال حقوق بشر کرد، آقایان عدنان حسن پور, هیوا بوتیمار، فرزاد کمانگر، انورحسین پناهی، فرهاد وکیلی و علی حیدریان که به اعدام محکوم شده‌اند در خطر جدی است. کانون وبلاگ نویسان ایران از همه سازمان‌های حقوق بشری برای نجات جان همه وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و زندانیان سیاسی در بند کمک می‌طلبد.

کانون وبلاگ نویسان ایران همچنین خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آقای ابراهیم مهرنهاد برادر 16 ساله آقای یعقوب مهرنهاد است.

کانون وبلاگ نویسان ایران( پن لاگ)

Labels: , ,

6بیان و اندیشه:

Anonymous Anonymous گفت:

salam
chera modatist faaliate penlog motevaghef shode ast ?
ba omid behroozi
azad baloch
www.azadbalochblogspot.com

10:19 AM  
Anonymous Anonymous گفت:

salam
chera modatist faaliate penlog motevaghef shode ast ?
ba omid behroozi
azad baloch
www.azadbaloch.blogspot.com

10:20 AM  
Anonymous Anonymous گفت:

بیعت دوباره هزاران نفر از دانشجویان ممتاز کشور در دانشگاه علم و صنعت با امیرالمومنین حضرت آیت الله خامنه ای مشت محکمی بود بر دهان کسانیکه می خواهند از دانشجویان به عنوان ابزار گسترش کفر و الحاد سواستفاده کنند.

دانشجویان ممتاز کشور با بیعت خود نشان دادند که دانشگاههای ایران همانند حوزه های علمیه مخزن علم و بصیرت و حقانیت است.
مرگ بر ضد ولایت فقیه.

6:13 PM  
Anonymous Anonymous گفت:

آنكه بر ضد مردم، و دشمن خلق خداست، بر ضد خدا و دشمن خداست. آنكه به ملت خائن است به خدا خيانت كرده.
(استاد ايليا)

یک بار دیگر طی اقدامی غیرقانونی در تاریخ 25 دی ماه 1387، استاد ايليا رام الله و چند تن از اعضای جمعیت دویست هزار نفره ال یاسین بدون حکم قضایی و باز هم بدون ارائه دلایل روشن و اتهامات قابل اثبات توسط دایره مذاهب دستگیر شدند.
با وجود گذشت 6 روز از اين واقعه توطئه آميز -كه با ضرب وشتم ، يورش و تخريب منازل و تيراندازي همراه بوده- و با وجود مراجعات مكرر خانواده هاي اين افراد به مرا جع مربوطه ، هيچ يك از مسئولين پاسخگوي اين اقدام نيستند و اين بي پاسخي معنايي جز بي مسئوليتي ، عدم توان پاسخگويي معقول و عملكرد فراقانوني و ضد بشري مسئولين دايره مذاهب ندارد.
پس از اولين دستگيري استاد در بهار 86 كه به حبس 6 ماهه ايشان در 209 منجر شد، با علامات مشكوكي از جمله خونریزی هاي شديد از ناحیه گوش و بینی، ادرار خونی، تهوع های رو به ازدیاد و استفراغ خونی، كه به نظر كارشناسان علامت مسموميت‌هاي خطرناك بود، مواجه شديم و اين باعث شده از آنچه ممكن است در پي اين دستگيري پيش ايد بشدت نگران باشيم.
ما آماده ی تبادل لینک با شما هستیم. در صورت تمایل شما نیز به ما اطلاع دهید

1:44 PM  
Anonymous Anonymous گفت:

به مناسبت نود و هشتمین سالروز جهانی زن، "نهضت زنان ال یاسین" وابسته به "کمیته حقوق بشر و روابط بین الملل ال یاسین" هویت خود را رسماً اعلام کرده است.
جمعیت فرهنگی – معنوی ال یاسین که اکثر اعضای آن را زنان تشکیل می دهند تا کنون محققان، نویسندگان، سخنرانان، و مدرسان بسیاری را از زنان فرهیخته به جامعه معرفی کرده، این درحالیست که اکثر زنان فعال این جمعیت مانند بسیاری از زنان عدالتخواه دیگر، تحت فشارها و محدودیت های طالبان مذهبی ایران قرار دارند یا برخی دیگر اکنون در اسارتگاه دژخیمان امنیتی به سر می برند.
احقاق حقوق پایمال شده ی تمام زنان ایرانی از جمله حق فعالیت و مشارکت برابر در امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آزادی های مدنی، برابری حقوق زن و مرد از اهداف نهضت زنان ال یاسین به شمار می آید. نهضت زنان ال یاسین درصدد است، از دیدگاههای رهبر و تئوریسین بزرگ جمعیت ال یاسین –استاد ایلیا- که اکنون به جرم مبارزه با اسلام خشونت طلب و طالبان مذهبی ایران در بند 209 زندان اوین اسیر است، بهره گیرد.
اینک ما با تمام فعالان حقوق بشر و بالاخص فعالان حقوق زنان اعلام هم پیمانی کرده و برآنیم که همراه یکدیگر به تمامی ظلم ها و بی عدالتی ها پایان دهیم.
www.nehzate-zanane-elyasin.com

6:08 PM  
Anonymous Anonymous گفت:

نوروز مبارک
لطفا در صورت امکان به این وبلاگ لینک دهید:
http://gerdab-internet.blogspot.com

این وبلاگ درباره شیوه جاسوسی رژیم اسلامی در اینترنت افشا گری کرده است.

12:56 AM  

Post a Comment

<< خانه