9/17/2004

رای‌گیر اصول منشور از امشب آغاز شد

لطفا برای رای دادن به نکات زیر توجه کنید.1. به هر اصل باید جداگانه رای بدهید.2. برای هر اصل سه گزینه در نظر گرفته شده که هر رای دهنده فقط می‌تواند یکی را انتخاب کند. A. من موافق این اصل هستم B. من مخالف این اصل هستم C. من نظری نسبت به این اصل ندارم2. نتایج تا خاتمه رای‌گیری منعکس نمی‌شود.3. پس از پایان رای‌گیری نتایج را یاهو بصورت خودکار برای تمام اعضا ارسال می‌کند.4. شما می‌توانید تا خاتمه رای‌گیری نظرخود را در مورد اصول منشور تغییر دهید و با مراجعه مجدد به قسمت رای‌گیری رای خود را تغییر دهید ولی امکان دادن دو رای برای یک نفر وجود ندارد به این معنی که هر رای دهنده فقط یک رای برای هر اصل به "صندوق" می‌اندازد.آدرس صفحه رای‌گیری http://groups.yahoo.com/group/kanooneweblognevisan/polls
فراموش نکنید که برای رای‌گیری باید با شناسه و گذرواژه یاهو وارد گروه یاهو شوید تا بتوانید رای بدهید.

25بیان و اندیشه:

Blogger Ernesto che guevara گفت:

چرا اصل سوم حذف شده- من اعتراض دارم!
اصل سوم دو قسمت دارد1- وبلاگها وطن ندارند
2-پیروی از قوانین جهانشمول
برای تک تک قسمت های آن باید رآی گیری شود

9:47 AM  
Blogger Ernesto che guevara گفت:

بهرصورت با حذف قسمت اول اصل سوم در رآی گیری-انصراف رسمی
خود را از عضویت در کانون اعلام میکنم
از نظر من حذف این قسمت ازاصل سوم ماهیتی کاملآ سیاسی دارد و دور از شئونات فرهنگی وبلاگ نویسی است.

10:07 AM  
Blogger شبح گفت:

ارنستوی عزيز!
زود عصباني شنو!
متاسفانه اشتباهي صورت گرفته است.
قرار بود اصل اول تا دهم بدون اصل سوم يک‌جا راي‌گيري شود و اصل سوم جداگانه به راي‌گذاشته شود با ورسيون‌های مختلف. اما خسن‌آقای عزيز! سهوا شماره‌ی اصول را جابه‌جا کرده است و اصل سوم دوباره نوشته شده است در صورتي که قرار بود الان اصلا اين اصل راي‌گيري نشود و تمام نه اصل ديگر هم يک‌جا راي‌گيري شود.
حالا بايد يه جوري درست‌اش کنيم.

11:59 AM  
Blogger Farhang گفت:

دوستان عزيز، گرچه نظر شما را در مورد حدر کمابيش می‌دانم، اما جای تعدادی از دست‌اندکاران کانون وبلاگ‌نویسان را در اين "حرکت‌ اجتماعی" روز دوشنبه خالی می‌بينم. حوصله بحث کردن در این مورد را ندارم. صلاح مملکت خویش خسروان دانند. حیف. شاد باشيد.

10:32 PM  
Blogger ali گفت:

من به اصول ششم و دهم رای منفی دادم چون همچنان معتقدم که منظورمان از قوانين جهانشمول را بايد روشن کنيم و بعلاوه بايد چهارچوب ارزشی خاصی را بپذيريم و نسبت به بعضی نوشته ها ابراز نارضايتی کنيم.

11:15 PM  
Blogger Human Rights گفت:

I registerd to penlog , and confirmed the mail that was sent to ,me , but there is no respond from the penlog till now .I just wnna tell , I agree with all .

2:28 AM  
Blogger شبح گفت:

فرهنگ عزيز!
نمی‌دانم چرا پيش‌داوری می‌کنی. من شخصا نسبت به حدرعزيز هيچ‌گونه نظر منفی ندارم. در مورد حرکت دوشنبه هم چيزی نمي‌دانم کاش بيشتر توضيح می‌دادی!

11:12 AM  
Blogger Farhang گفت:

در مورد حرکت روز دوشنبه:
http://farhang.home.att.net/archive20045.htm#20040916
http://i.hoder.com/archives/2004/09/040916_012138.shtml
http://ignasio.malakut.org/archives/005712.php
http://unitedwife.blogspot.com/2004_09_01_unitedwife_archive.html#109555170011388196

2:02 PM  
Blogger شبح گفت:

فرهنگ عزيز!
از اطلاعاتي که دادی متشکرم! اما
من نام خود را تغيير نمي‌دهم حتا برای ثانيه‌یی! در گذشته برای مبارزه با "شاه" نام خود را به "روح‌الله" تغيير داديم! ديدی چه شد؟
آيا "امروز" و "بامداد" اولين سايت‌های اينترنتی هستند که تعطيل می‌شود؟
آيا ما بايد از جناحی از رژيم حمايت کنيم و قربانی شويم تا آن جناح ديگر امتياز بگيرد؟
نه اين مبارزه برای آزادی بيان نيست!

5:13 PM  
Blogger Ernesto che guevara گفت:

فرهنگ عزیز
ادامه این بحث در اینجا درست نیست ولی من با روش خودشان و یا شاید خودتان(نمیدانم) برخورد میکنم:

این جریان(اصلاح طلب) تاریخ مصرفش تمام شده است

5:46 PM  
Blogger شبح گفت:

دوستان عزيز!
تعداد امضاها از پنجاه گذشت. بجنبيد. کاش در رای‌دادن از هم سبقت می‌گرفتيم.

3:42 PM  
Blogger آرمین گیله‌مرد گفت:

سلام ..تازه امروز خبر دار شدم و دویدم ...البته با انگشتام..... حیف که اینهمه بحث و سخن شد هیچکدام در نظر گرفته نشد و اصول همانطور فقط بهشون میشود رای آری و نه و بیخیال داد و آلترناتیو، یعنی اصل با لحن دیگر و کمی تغییر وجود ندارد

8:04 PM  
Blogger مينا گفت:

سلام . من تا حالا دوبار با وبلاگ خاکستر گل سرخ فرم عضویت رو پر کردم ولی اسمم در لیست نیست . http://mina24.persianblog.com

11:31 PM  
Blogger rouzbeh گفت:

من راي خودم رو دادم..به اميد يكي شدن ما براي رد شدن از كابوس استبداد

4:50 PM  
Blogger زيتون گفت:

متاسفانه هرچه پسوردم رو در کانون وبلاگ‌نویسان می‌نویسم راهم نمی‌ده:(

1:44 AM  
Anonymous Anonymous گفت:

چه جوریاست من نمی تونم رای بدم :( وبلاگم خورشید مهر هستش

12:51 PM  
Blogger nasrin گفت:

دوستان عزیز !
چند وقت پيش در بحثی ديگر در پن لاگ پيشنهاد کردم که همزمان با رأی گيری برای اصول دهگانه منشور ٫ برای تعيين خط مشی کانون هم رأی گيری بشه ٫ باز هم اين پيشنهاد رو تکرار می کنم !
درسته که منشور کانون خط مشی کانون رو تعيين ميکنه ٫ اما مشکل اينجاست که برداشت ها از اصول منشور متفاوته و نمونه اش هم تذکراتی است که چند وقت پيش هاله و فضولک عزيز دادند و همچنين انتقادی که جديدا بابای عرفان عزيز در مورد بيانيه ای که با امضای جمعی از اعضای کانون وب لاگ نويسان ايران (در حال تأسيس) منتشر شده بود ٫ مطرح کرده است !
با توجه به اینکه علی رغم درخواست های مکرر از اعضای موقت برای شرکت فعالانه در رأی گیری ها ٫ هنوز هم با اکثریت خاموشی در همین کانون روبرو هستیم ( ۵ روز از آغاز رأی گیری گذشته و تا این لحظه فقط ۶۰ نفر از ۱۶۳ نفر عضو در گروپ در رأی گیری شرکت کرده اند !) ٫ باید احتمال این را که بسیاری از همین اکثریت خاموش هم برداشت هائی مشابه بابای عرفان ٫ فضولک و هاله عزیز از منشور کانون داشته باشند را هم در نظر بگیریم .
اين موضوع اخير منو ياد تذکری که چندی پيش ارنستوی عزيز داد انداخت که تا زمانی که کانون رسميت پيدا نکرده ٫ انتشار هر بيانيه ای به نام کانون امکان داره که با مخالفت عده ای از همين اعضای موقت روبرو بشه و در نتيجه از تأثير گذاری بيانيه کم بشه و ...
البته می دونم که بيانيه اخير به امضای کانون نبوده ٫ اما زمانی که حتی به همين بيانيه اخير هم اعتراض ميشه و آنهم از طرف يکی از اعضای کانون ٫ به هر حال نبايد به همين سادگی از کنار اين موضوع رد شد و نديده اش گرفت !
به نظر من حق با بابای عرفان عزيزه و اگر همين فردا جمعی ديگر از اعضای موقت بيانيه ای صادر کنند و مثلا به نحوی از رفسنجانی يا خامنه ای و يا خاتمی حمايت کنند ٫ چه خواهد شد ؟
به همين دليل من فکر می کنم که هر چه زودتر خط مشی کانون مشخص بشه و ابهامات از بين بره ٫ هم اعضا برای پيشبرد اهداف کانون مصمم تر ميشن و هم کانون می تونه موثر تر و قدرت مند تر عمل کنه !
اميدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم .
موفق باشید
نسرین

8:03 PM  
Blogger Ernesto che guevara گفت:

نسرین عزیز توضیح مفصل داد- از میان 270 نفر اعضا موقت 164 نفر در یاهو گروپ عضو شده اند و از میان آنها تا حالا 60 نفر رآی داده اند یعنی حدودفقط 22 درصد رآی داده اند

اگر میخواهید طبق سنت ایرانی در لحظه آخر رآی دهید که حرفی نیست یک چیزهایی ژنتیکی است نمیتوان کاریش کرد ولی پیشنهاد میکنم اگر بازهم دوستان کمتر از حد متعارف رآی دادند یک تنبیهی در نظر گرفته شود- البته اخراج زیاد است ولی مثلا حذف اسامی کسانی که رآی نمیدهند از لیست
کنار پنلاگ های یک و دو چطور است؟

تا نظر سایر دوستان چی باشد؟

7:03 PM  
Blogger شبح گفت:

ارنستو و نسرين عزيز!
فکر می‌کنم بخشی از عدم راي‌دادن‌ها به مشکلات تکنيکی برگرده که بعضی از دوستان اينجا نوشتن يا برا

ی من و ساير دوستان با ايميل اطلاع دادن.
در مورد ندادن بيانيه با بابای عرفان عزيز موافق هستم. اما منظور از تعيين خط‌مشی را نسرين جان نمی فهم‌ام خط مشی ما در منشور آمده است.
در ضمن فکر می‌کنم با سرعت بيشتری بايد راي‌گيری و اساسنامه را بپايان برد. و بعد عضو‌گيری اصلی را براساس اساسنامه شروع کرد.

1:49 PM  
Blogger nasrin گفت:

شبح جان
منظور من از تعيين خط و مشی ,اينه که بطور مشخص در مورد صرفا صنفی ٫ صرفا سياسي ٫ يا سياسی در چارچوب مسائل صنفی ( مسائل مربوط به وب لاگ نويسی يا وب لاگ نويسان ) بحث و رأی گيری بشه !
همونطور که در بالا توضيح دادم ٫ از نظر منهم منشور کانون خط مشی کانون را تعيين می کنه ٫ و اضافه می کنم که اصل اول منشور يعنی دفاع از آزادی بيان و همچنين صرف اينکه اين کانون بصورت مجازی تشکيل ميشه خود بخود نشان دهنده اين هست که اعضای کانون قوانين موجود در جمهوری اسلامی را به رسميت نمی شناسند ٫ البته اين نظر منه . اما وقتی فضولک و هاله عزيز پس از مدت ها که از شروع اين حرکت می گذشت بر صرفا صنفی بودن کانون تأکيد کردند ٫ اين خودش نشون ميده که از اين اصول ميشه برداشت های متفاوتی داشت ٫ مخصوصا که اين دونفر از اعضای اوليه و موسس اين کانون هم هستند . و مخصوصا اينکه هر دو به عنوان پيش کسوتان وب لاگستان شناخته شده هستند و همیشه در مخالفت با قوانين ضد انسانی و در دفاع از آزادی بيان و انديشه پیش قدم بوده اند !
منظور من اين بود که هر چه زودتر اين مسائل مشخص بشه و ابهامات از بين بره ٫ اگر شک و شبهه ای وجود داره و بعضی با تصورات اشتباه عضو شده اند زودتر متوجه بشن و تصميم خودشونو بگيرن ٫ چرا که اگر در شروع کار اينطور نشه و بعد ها عملکردهای کانون با اعتراض بعضی از اعضا روبرو بشه به ضرر کانون خواهد بود !
از طرفی من فکر می کنم که اين بلاتکليفی در فعاليت اعضا ( مثل شرکت در رأی گیری ها ) هم می تونه موثر بوده باشه ٫ البته علاوه بر اشکالات تکنيکی ٫ و شايد دلايل ديگه !
ضمنا اگر دوستانی که رأی نميدن حداقل دلايلشون رو بيان می کردند کمک بزرگی بود ٫ که اگر اشکالاتی قابل برطرف کردن باشن برای رفعشون اقدام بشه !

2:46 PM  
Anonymous Anonymous گفت:

سلام عليکم و رحمه الله!
دوستان عزيز
ميشه لطفا بفرماييد تکليف اين عضويت حقير چی شد؟

3:37 PM  
Blogger Medya گفت:

من عضو اينجام ولي لينك وبلاگم نيست ! چرا ؟

www.blog.Medyadaily.com

7:46 PM  
Blogger faryadebeseda گفت:

با درود بر شما . لطفا در رای گیری وبلاگها شرکت کنید. تا7مهر ماه فرصت هست . شاد باشید

9:07 PM  
Blogger شبح گفت:

نسرين عزيز!
در قسمت اساسنامه در اين مورد صحبت خواهد شد!
اما اين را بدان هميشه جاي تفسير و توجيه بازه!
ضمنا تصور نمي‌کنم حداقل هاله‌ی عزيز از اين که پنلاگ کانونی صنفی، فرهنگی و اجتماعی است شک داشته باشه!
چون قبلا روش صحبت کرديم و فضولک عزيز هم مخالفتی نداشته.
و تصور نمي‌کنم داشته باشه.
در مورد اعضایی که به منشور ندادن اين عمل قاعدتا بايد به عنوان استعفای‌شان از کانون تلقی شود و نام‌شان به عنوان عضو حذف شود. اما از آنجا که يک بار ديگر کلا بعد از تصويب اساسنامه بايد عضو گيری صورت بگيرد بهتر است اين کار را بذاريم برای اون موقع

7:45 PM  
Blogger sootehdel گفت:

عرض ادب داشتم. خسته نباشید. اقا این فرم راي گيري دست ما رو نگرفت. باور کنید موضوع رو جدی گرفتم، بفرستین دیگه.

1:26 AM  

Post a Comment

<< خانه