2/13/2006

از قتل عام زندانیان سیاسی در ایران جلوگیری کنیم

در روزهای اخیر تعدادی از زندانیان سیاسی در زندان گوهر دشت کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. یک زندانی سیاسی جان سپرده است و یک زندانی محکوم به دوبار اعدام ناپدید شده است. مسئولین زندان گفته بودند که اگر پرونده ایران به شورای امنیت برود تک تک زندانیان اعدام خواهند شد..

با توجه به وقایع اخیر و بیش از 150 اعدام در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد وبا توجه به سابقه دولت ایران در قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 ما از مردم دنیا و مجامع بین المللی می خواهیم که هر چه زودتر هیئتی را برای بررسی وضع زندانیان سیاسی به ایران بفرستند و با بازرسی های مکرر و فشار برای آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله وبلاگ نویسان و کارگران و دانشجویان زندانی از تکرار یک فاجعه دیگر جلوگیری کنند.

از همه هموطنان تقاضا داریم که با همه توان خود برای آگاه سازی جوامع بین المللی از ابعاد نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ایران به پا خیزند و با امضا تومار زیر و فرستادن آن برای دوستان و آشنایان و تماس با مقامات بین المللی؛ مصاحبه با رادیوها و تلویزیون های خارجی آنها را از خطر فاجعه یک قتل عام دیگر در زندان های ایران با خبر سازند.

کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ)
کانون وبلاگ نویسان ایران حق آزادی بیان روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان را محترم می‌شمارد و حملات هیستریک به سفارت خانه‌های کشورهای غربی را محکوم می‌نماید.

کانون وبلاگ نویسان(پن‌لاگ) ضمن محکومیت تهاجم بنیادگرایان اسلامی به سفارت خانه‌های کشورهای غربی از جمله نروژ، دانمارک، اتریش و انگلستان، به بهانه چاپ کاریکاتورهایی در یکی از روزنامه‌های دانمارک ، وظیفه خود می‌داند که در راستای منشور و اساسنامه خود به این نقض صریح آزادی بیان و باج خواهی بنیادگرایان حکومت اسلامی ایران که دست بر قضا پس از گذشت چهار ماه از انتشار کاریکاتورهای موصوف و در هنگام فشار بین‌المللی بر دولت ایران انجام می‌شود اعتراض کند.
ما به اطلاع جهانیان می‌رسانیم که مهاجمین همان کسانی هستند که با پوشش و سازماندهی دولتی همواره به گردهمایی‌های دانشجویان - معلمین - پرستاران- زنان و کارگران درست باهمین شیوه‌ها هجوم آورده‌اند وهمچنین حق آزادی بیان در اینترنت را با فیلترینگ دولتی و سانسور و دستگیری و ارعاب وبلاگ نویسان مورد حمله قرار داده‌اند. دیر زمانی است که وبلاگ نویسان ایرانی با بهانه‌های گوناگون و به جرم نوشتن عقاید شخصی خود مورد حمله و اتهام و بازجویی قرار می‌گیرند وبه شلاق و زندان‌های طویل المدت محکوم می‌شوند.
ما از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که سانسور دولتی ایران را به همه دنیا تعمیم ندهند. و در عوض عضویت دولت ایران در سازمان ملل را مشروط بررعایت حقوق اولیه انسانی و حق آزادی بیان وابراز اندیشه بشرح اصول مصرح دراعلامیه جهانی حقوق بشر نمایند ودر این راستا به عنوان اولین قدم خواهان آزادی بی قید و شرط همه وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران زندانی و زندانیان سیاسی در ایران باشند.

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ)