5/18/2005

بیانیه‌ی کانون وب‌لاگ‌نویسان ایران پن‌لاگ در مورد اعتصاب غذای مجتبی سميعی‌نژاد

محمد سیف‌‏زاده وکيل مدافع مجتبی سميعی‌نژاد وب‌لاگ‌نويس زندانی اعلام کرده است:"در تماسی كه صبح امروز موكلم با من داشت، به من اعلام كرد كه به جهت بازداشت غیرقانونی‌‏اش و اقدامات خلاف قانون دادسرای ناحیه 21 و این كه مقامات قوه قضاییه اقدامی در جهت رسیدگی به پرونده او نكرده‌‏اند، از امروز دست به اعتصاب غذا زده است."
مجتبی سميعی‌نژاد چندين ماه است که به صورت غيرقانونی بازداشت، شکنجه شده و موردبازجویی قرار گرفته است و مقامات سياسی و قضایی جمهوری اسلامی به تمام درخواست‌هایی که برای آزادی مجتبی سميعی‌نژاد شده است تا کنون وقعی ننهاده اند. وضعيت جسمی مجتبی سميعی‌نژاد بسيار نگران کننده است و جسم نحيف شده‌ اش تاب اعتصاب غذا را ندارد. آيت‌الله شاهرودی به عنوان بالاترين مرجع قضایی جمهوری اسلامی مسئول مستقيم هرگونه اتفاق ناگواری است که برای اين وب‌لاگ‌نويس زندانی پيش بيايد.

بیانیه‌ی کانون وب‌لاگ‌نویسان ایران پن‌لاگ

5/10/2005

با پوزش:این بیانه در تاریخ چهار شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ 4/27/2005 در این وبلاگ منتشر شده ه عللی که برای من هم مشخص نیست چند بار پاک شده است حدس زدم ممکن است به خاطر تاریخ آن باشد از اینرو آنرا دوباه با تاریخ جدید اینجا قرار می دهم

بیانیه‌ی کانون وب‌لاگ‌نویسان ایران-پن‌لاگ در مورد مسایل اخیر طرح شده توسط وب‌لاگ‌نویسان
این روزها گروهی از وب‌لاگ‌نویسان نسبت به صدور حکم اعدام برای اسماعیل محمدی و حجت زمانی اعتراض گسترده‌یی را آغاز کرده‌اند و از سوی دیگر وب‌لاگ‌نویسان زیادی خواهان آزادی فوری و بی‌قیدوشرط اکبر گنجی شده‌اند.
وخامت وضعیت حقوق بشر و محدودیت آزادی بیان در ایران هر روز ابعاد تازه‌تری می‌گیرد؛ علاوه بر صدور حکم اعدام برای فعالان سیاسی با دستگیری‌ یوسف عزیزی بنی ُطرُف تعداد زندانیان مطبوعاتی و وب‌لاگی افزایش پیدا کرد و شرایط بد زندان و بیماری ناصر زرافشان و رضا علیجانی جان آنان را در معرض خطر قرار داده است.
کانون وب‌لاگ‌نویسان ایران هم‌صدا با اکثریت وب‌لاگ‌نویسان نسبت به صدور حکم اعدام به‌طور کلی و به‌خصوص برای فعالان سیاسی و خبرنگاران و وب‌لاگ‌نویسان معترض است و به وب‌لاگ‌نویسان پیشنهاد می‌کند با امضا‌ی تومارهای تهیه شده و نوشتن مطلب در وب‌لاگ‌های‌شان فضایی را در وب‌لاگ‌ستان فراهم آورند تا حکم اعدام زندانیان سیاسی لغو شود و آزادی زندانیان سیاسی و مطبوعاتی و وب‌لاگ‌نویس میسر گردد.
کانون وب‌لا‌گ‌نویسان ایران-پن‌لاگ

5/04/2005

بيانيه‌ی کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران- پن‌لاگ به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات

آزادي عقيده و بيان حق هر انساني است و اين حق مستلزم آن است که کسي از داشتن عقايد خود بيم و نگراني نداشته باشد و در کسب و دريافت و انتشار اطلاعات و افکار به تمام وسايل ممکن بيان و بدون ملاحظات مرزی آزاد باشد.
اعلاميه جهاني حقوق بشر- ماده 19

14 اردیبهشت روز جهانی آزادی مطبوعات فرارسيد و باز هم در ایران بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین نماد آزادی بیان یعنی مطبوعات، به خاطر دشواری‌ها و محدوديت آزادی بیان بدترین روزگار حیات حرفه‌ای خود را می‌گذراند. گزارش‌گران بدون مرز اعلام کرده است که ایران بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه است، 12 روزنامه‌نگار به خاطر انتقاد از حکومت پشت میله‌های زندان به سر می‌برند، متهمان پرونده‌ی قتل زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی مقیم کانادا هنوز آزاد هستند. خبرنگاران ایرانی و مطبوعات ایران در تهيه و انتشار اطلاعات، اين منبع قدرت مطبوعات و افکار عمومی در سراسر جهان، در تنگنا قرار دارند و انتشار رويدادهای خبری و مقالات انتقادی به ويژه درباره‌ی نقض حقوق بشر را با مجازات سنگین حبس و حتی توقف انتشار و لغو مجوز انتشار نشریه پاسخ می‌دهند. پن‌لاگ ضمن احترام به تمامی قربانیان عرصه‌ی مطبوعات و حمایت از آزادی زندانیان مطبوعاتی در سراسرجهان، خواهان آزادی و عدم پی‌گرد خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و وب‌لاگ‌نويسان زندانی يا در انتظار محاکمه است.

کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران-پن‌لاگ

5/01/2005

بيانيه‌ی کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران به مناسبت روز کارگر

ما آزادی بيان را پاس می‌داريم و کارگران نيزسازنده‌ی ابزارهای بيان هستند و دريغا که کمتر ازهمه می‌توانند از اين ابزارها برای ابراز و بيان مشکلات و مسايل‌شان بهره‌مند شوند.

کارگران کشور ما بيش از کارگران بسياری از کشورها استثمار می‌شوند و از ابتدايی‌ترين‌ حقوق خود چون حق برخورداری از تشکل‌های صنفی آزاد و غير دولتی و حق اعتصاب محروم‌اند. كوشش برای گسترش و نهادينه سازی "آزادی بيان" در نخستين گام كوششی است برای فراهم سازی امکان سخن گفتن کارگران.

با آرزوی روزی که سخن گفتن از ابتدايی‌‌ترين حقوق کارگران اين‌چنين، عقوبتی دشوار را در پی‌‌نداشته باشد؛ اول ماه مه (يازده ارديبهشت) روزجهانی کارگر را به همه دوستداران كارگران و کارگران جهان تبريک می‌گوييم.

کانون وب‌لا‌گ‌نويسان ايران-پن‌لاگ